Аюрведа Хранене » Аюрведически хранителен режим

Аюрведически хранителен режим

Много важно е сутрин да пиете вода. Първото хранене за деня трябва да бъде топла вода. Веднага след ставане можем да започнем деня си с топла вода. Хората от телесен тип пита трябва да пият вода с телесна температура (35-36 градуса), водата за вата и кафа типовете трябва да е с температура 38-40 градуса, но, ако имате проблеми с храносмилането, може да качите температурата до 45 градуса.

Закуска

Винаги трябва да закусвате преди 8:30. Не бива да пропускате закуската. Закуската трябва да включва плодове, а чаят и кафето трябва да се приемат след закуска.

Обяд

Трябва да се обядва преди 13:30. Обядът да включва всякакви видове месо и зеленчуци, млечни продукти и пикантни и кисели храни. Обичайни обедни храни са месо, леща, ориз, боб. Сладките неща трябва да се приемат само след обяд.

Следобедна закуска

Следобедната закуска се състои от печени ядки или сушени плодове. Следобедната закуска не бива да надвишава 100 гр.

Вечеря

Вечерята трябва да приключи до 20:00. Обичайни за вечеря са листните зеленчуци и супите. На вечеря се приемат растителни мазнини.

Чай и напитки – трябва да се приемат след хранене.

Аюрведическата диета не забранява каквато и да било храна, а предоставя информация за правилните пропорции и време на приемане.

Може да си зададете серия много прости въпроси, на базата на чиито отговори да прецените дали една храна е правилна за Вас, или не.

  1. Предизвиква ли храната дискомфорт за очите Ви, когато я видите?
  2. Мирише ли ви неприятно храната?
  3. Има ли особен вкус?
  4. Предизвиква ли неприятно чувство след хранене?
  5. Чувствате ли тежест един час след хранене?
  6. Губите ли съзнание след прием на храна?
  7. Смущава ли тя съня Ви?
  8. Предизвиква ли запек или разстройство?

Ако отговорите на всички горни въпроси с НЕ, това означава, че храната, която консумирате, е подходяща за Вас и помага на енергийния баланс на организма Ви.

Планирането на аюрведическото хранене зависи и от фактори като възраст и сезон.

Ако сте между 0 и 12 г., трябва да се храните съгласно естествения си апетит, което е резултат от усещането за глад.

Възраст 12-60 г.

Хората на тази възраст трябва да проявят дисциплина за това кога и с какво да задоволят нуждите си. Няма ограничение за количеството храна.

60 и повече години

Хората трябва да започнат да ограничават количеството храна,

Сезон

През зимата и пролетта може да се консумират повече храни, богати на протеини и мазнини, през ден. През лятото и есента обаче храната, съдържаща протеини и мазнини, трябва да бъде по-малко като количество и да се приема веднъж на две седмици.

НАПРАВЕТЕ РЕЗЕРВАЦИЯ