Аюрведа Хранене » Аюрведически съвети за отслабване

Аюрведически съвети за отслабване

Поддържането на добър метаболизъм на организма е ключ за контролиране на теглото. С правилен режим на хранене лесно можете да намалите или контролирате теглото си.

Аюрведически съвети за отслабване

  1. Първата и най-важна стъпка към отслабването е да намерите причината за трупането на килограми. Ако не разбирате причината, която води до напълняване, няма да можете да постигнете целта си и да отслабнете.
  2. Основна причина за напълняване са неправилният режим на хранене и начин на живот, стреса, хормонален дисбаланс или други болести. Справянето с тях е стъпка към отслабването.
  3. Правилен прием на вода. Важно е да си набавяте подходящо количество течности всеки ден. Неправилната консумация на вода може да доведе до редица промени в метаболизма, в резултат на които да изгубите контрола върху теглото си. Като цяло може да изчислите нуждата си от прием на вода съгласно идеалната си телесна маса. Аюрведически лекар може да Ви помогне да откриете правилното количество течности или вода, от които тялото Ви има нужда.
    Напр. човек, който тежи 60 кг има нужда от максимум 4 литра течности дневно, вкл. вода.

     №  Идеално тегло спрямо височината  Дневна нужда от вода, вкл. всички видове течности
     1  Тегло 50-60 кг.  3 литра/ден
     2  Тегло 60-70 кг  4 литра/ден
     3  Тегло 70-80 кг  5 литра/ден
     4  Тегло 80-90 кг  6 литра/ден
  4. Пиене на топла вода – по принцип винаги е по-добре да пиете топла вода през целия ден, в количество до 150 мл наведнъж.
  5. Пиене на топла вода непосредствено преди хранене. За намаляване на теглото приемайте до 150 мл вода с температура 60 градуса.
  6. Спазване на часовете за хранене – храненията трябва да се случват през равни интервали. Честотата на дневните хранения зависи от личните особености. Вата могат да се хранят по три пъти дневно, от които едното да е по-обилно. Пита могат да се хранят по три-четири пъти на ден, като всяко хранене трябва да е с еднакво количество. Кафа могат да се хранят два пъти или веднъж дневно в равни количества.
  7. Никога не яжте, ако не сте гладни. Не слагайте храна насила в организма си, в случай че не сте гладни.
  8. Приемайте повече готвена, отколкото сурова храна. По принцип препоръчваме 70% от храната от дневния режим да е готвена, а 30% – сурова.
  9. Различни видове пост и практикуване на различни начини на постене поне веднъж седмично спомагат за поддържане или намаляване на теглото.
     Месечен пост
     вата  пита  кафа
     Два пъти месечно  Три пъти месечно  4 пъти месечно или всяка седмица
  10. Начини на постене
      Позволени храни
     вата  пита  кафа
     Само плодови сокове  Специална вода, напр. карамфилова  Без храна и вода
  11. Дъвчене на храната – много е важно да си изградите на навик да дъвчете храната, преди да я глътнете. Твърде бързото или твърде бавното хранене са сред причините за трупане на тегло. Храната трябва да се сдъвче поне 32 пъти.
  12. Спокойствие – много е важно да се храните спокойно. Бързото приемане на храна и притеснението винаги предизвиква храносмилателни смущения, чийто резултат е напълняването.
  13. Ограничен прием на алкохол – редовният прием на еднакво количество алкохол помага на метаболизма. Обърнете внимание на това да не променяте количеството алкохол нито към повече, нито към по-малко. По принцип здравословният прием е 50 г концентрат или 150 мл вино.
  14. Трябва да приключите с вечерята до 20:00.
  15. Достатъчно сън – трябва да се опитвате да си осигурявате достатъчно сън, за да контролирате теглото си. Сънят трябва да бъде поне 6-8 часа.
  16. Редовна физическа активност – за да поддържате теглото си, трябва да извършвате редовна физическа активност. Повишаването или понижаването на натоварването се възприемат шоково от организма и той няма да започне на отслабва.
bg_logo
Тук може да направите 
вашата резервация