Аюрведа Хранене » Аюрведически съвети за отслабване

Аюрведически съвети за отслабване

Поддържането на добър метаболизъм е ключ към успешното контролиране на телесното тегло.
С правилен режим на хранене лесно можете да поддържате своето тегло в норма.

Аюрведични съвети за отслабване

  1. Открийте причината! Първата и най-важна стъпка към намаляване на телесното тегло е да откриете защо трупате килограми. Ако не разберете причината, която води до напълняване, няма да можете да постигнете поставената цел.
  2. Отстранете причината! Основните причини за натрупването на телесна маса са неправилният режим на хранене, нездравословният начин на живот, стресът, хормоналният дисбаланс и други заболявания. Отстраняването на тези фактори ще подпомогне значително процеса на отслабване.
  3. Пийте правилно вода! Важно е всеки ден да си набавяте подходящото количество вода и други течности. Неправилната консумация на вода може да доведе до множество промени в метаболизма, в резултат на които да изгубите контрола върху теглото си.
    Можете да изчислите сами нужното Ви количество вода и други течности на базата на идеалната си телесна маса или да потърсите помощта на аюрведичен лекар, който да определи какви са потребностите на Вашето тяло.
    Напр. човек, който тежи 60 кг, има нужда от максимум 4 литра течности дневно, вкл. вода.

    ИДЕАЛНО ТЕГЛО СПРЯМО ВИСОЧИНАТА ДНЕВНА НУЖДА ОТ ВОДА, ВКЛ. ВСИЧКИ ВИДОВЕ ТЕЧНОСТИ
     1 50 – 60 кг 3 литра/ден
     2 60 – 70 кг 4 литра/ден
     3 70 – 80 кг 5 литра/ден
    4 80 – 90 кг 6 литра/ден
  4. Пийте топла вода! Препоръчително еда пиете топла вода през целия ден, като количеството, което поемате наведнъж, не трябва да надвишава 150 мл.
  5. Пийте топла вода непосредствено преди хранене! За намаляване на теглото приемайте до 150 мл вода с температура 60 градуса.
  6. Спазвайте часовете за хранене! Храненията през деня трябва да бъдат през равни интервали, като броят и честотата им зависи от индивидуалните особености на всеки човек.
    Например хората от типа Вата могат да се хранят три пъти дневно, като едното хранене е по-обилно; хората от типа Пита могат да се хранят по три-четири пъти дневно, като всяко хранене трябва да бъде с еднакво количество; хората от типа Кафа могат да се хранят веднъж или два пъти дневно в равни количества.
  7. Никога не яжте, ако не сте гладни! Ако не изпитвате глад, не насилвайте организма си с храна.
  8. Приемайте повече готвена,отколкото сурова храна! По принцип се препоръчва 70% от храната в дневния режим да бъде готвена, а 30% – сурова.
  9. Постете веднъж седмично! Практикуването на различни видове пост поне веднъж седмично спомага за поддържане или намаляване на теглото.

     Месечен пост

    Вата Пита Кафа
     2 пъти месечно  3 пъти месечно  4 пъти месечно (всяка седмица)
  10. Изберете подходящия за себе си начин на постене!
      Позволени храни
    Вата Пита Кафа
     Само плодови сокове  Специална вода, напр. карамфилова  Без храна и вода
  11. Дъвчете добре храната! Много е важно да си изградите навик да сдъвквате добре храната, преди да я глътнете – поне 32 пъти. Твърде бързото или твърде бавното хранене са сред причините за натрупване на телесна маса.
  12. Хранете се спокойно! Бързото или неспокойно хранене обикновено води до храносмилателни смущения, чийто резултат е напълняването.
  13. Ограничете приема на алкохолУмерената консумация на алкохол в приблизително еднакви количества подпомага метаболизма. По принцип за здравословен се счита приемът на 50 г концентрат или 150 мл вино.
  14. Не вечеряйте късно! Последното хранене за деня трябва да приключи до 20:00 часа.
  15. Осигурете си достатъчно сън! Погрижете се да си осигурите достатъчно време за сън – най-малко 6 – 8 часа, за да контролирате теглото си.
  16. Бъдете физически активни! За да поддържате теглото си в норма, е препоръчително да имате редовна физическа активност. Всяко рязко повишаване или намаляване на натоварването предизвиква стрес за организма, който го възпрепятства да започне отслабването.
bg_logo
Тук може да направите
вашата резервация