Език:

Какво представлява Аюрведа стилът на живот?

Какво представлява Аюрведа стилът на живот?
Аюрведа стил на живот

От начина, по който преминава ежедневието ви зависи вашето здраве, душевен мир и комфорт на живот. Ако се чувствате зле и неудовлетворени, то тогава трябва да се замислите дали да не промените стила си на живот.

И преди да кажете, че няма как да промените начина, по който преминават дните ви, ще ви кажем, че грешите.

Защото тъкмо тази промяна е напълно във вашите възможности и ако имате желание, можете просто да се отърсите от всичките си навици, придобити с годините и да започнете „напълно начисто”.

Аюрведа стил на живот

Как да промените стила си на живот?

Решението да промените начина си на живот, преминавайки към напълно новия стил на живот на Аюрведа трябва да е напълно осъзнато и желано, за да можете по-безпроблемно да преминете през промяната. Защото, няма защо да се лъжем, ако до сега сте водили нездравословен начин на живот, ако сте прекалявали с работата, с вредните навици, ако не сте се замисляли за последствията от действията си, то рязкото преминаване от познатия ви начин на живот към напълно различния подход на Аюрведа ще ви се стори много тежка задача.

Какво представлява аюрведичния стил на живот?

Според Аюрведа, най-доброто което човек може да направи за себе си е да живее в хармония с природата, балансирайки вътрешната си природа и адаптирайки се към постоянно изменящата се среда.

Ако сте готови да промените стила си на живот и да преминете към стила на живот на Аюрведа първата стъпка по пътя на промяната е изграждането на нови хранителни навици и дневен режим.

Следването на установен дневен режим е важно за поддържането на добро здраве и за трансформирането на ума тялото и съзнанието към преминаване на едно по-високо ниво на функциониране. Изпълняването на ежедневните ритуали по едно и също време установява баланс в конституцията, помага за регулирането на биологичния часовник, повишава ефективността от процесите на храносмилането и усвояването на храната, повишава самочувствието, дисциплината и щастието.

За да преминете от стария към новия стил на живот, ще трябва да свикнете да следвате дневния си режим стъпка по стъпка. В началото може би ще изпитвате трудности да следвате режима, но след няколко месеца ще го изпълнявате без дори да се замисляте.

Какво включва дневния режим на Аюрведа?

Събуждане преди изгрев

Добре би било да ставате към 4.00 – 5.00 часа сутринта, но ако това ви е абсолютно невъзможно, 6.00 часа най-късно трябва да сте станали от леглото, за да посрещнете изгрева.

Започнете деня си с кратка молитва или няколко минутна медитация. Това ще ви помогне да посрещнете предизвикателствата на деня с усмивка и без натоварване.

Измийте, изплакнете устата и очите си

Изплакнете лицето, очите и устата няколко пъти със студена вода. Масажирайте очите си, като леко ги разтривате през клепачите. После ги отворете и ги завъртете във всички посоки няколко пъти. (Това ще ви помогне да се почувствате по-свежи и весели).

Изпийте чаша вода със стайна температура

Най-добре е, ако предната вечер си налеете вода в меден съд и я оставите да престои. Така на сутринта просто я изпивате и сте готови. Ако нямате подобен съд (или просто сте забравили да сложите водата), просто си налейте такава със стайна температура.

Пиенето вода след ставане ще стимулира перисталтиката ви и ще ви помогне да изпразните червата си по-бързо.

Аюрведа почистване на езика

Измийте зъбите и почистете езика

Почистването на езика е важна част от ежедневната хигиена, тъй като по неговия вид, цвят и мирис можете да разберете много за вашето здраве. За да почистите езика добре ще ви трябва специално приспособление, но ако нямате такова и лъжица ще свърши работа. Важното е да го почистите добре от плаката, за да премахнете натрупаните по него бактерии.

За укрепване на зъбите, венците и устната кухина е добре да изплаквате устата си два пъти на ден с топло сусамово масло.

Вземете си сутрешен душ

Докато сте под душа или във ваната можете да си направите няколко минутен масаж на главата и тялото за по-добър тонус.

Закуска

След като се погрижите за сутрешния си тоалет е време за закуската, която през лятото е добре да е по-лека, а през зимата – по-тежка и топла.

Работа

По пътя към работа се опитайте да медитирате. Създадете ли си този навик, ще успеете да виждате колегите и шефа си в друга светлина и да не им се ядосвате толкова често като преди.

Опитайте се да не пиете кафе или чай в офиса. Вместо това пийте топла вода или плодови сокове.

Обедна почивка

Отделете повече време за обяда и се хранете бавно и спокойно. Тъй като на обяд се приема най-голямо количество храна, хапнете си добре (без да прекалявате). Избирайте храната си според вашата доша и не пийте вода по време на хранене.

Добро обедно меню би било голяма салата с пресни зеленчуци, супа и порция ориз, но вие можете да разнообразявате менюто си според желанията си.

След работа се разходете пеш, отидете на място, на което се чувствате добре, оставете мислите ви да се реят свободно, за да се отърсите от стреса.

Вечеря

Последното хранене е добре да е преди залез (между 18.00 – 19.00 часа). По време на вечерята не гледайте телевизия, не четете книга и не ровете в телефона си.

Хранете се бавно и спокойно. Дъвчете храната и се наслаждавайте на всяка хапка. Ако имате възможност си приготвяйте домашна храна.

Преди сън (около 22.00 часа)

Преди да си легнете си отделете няколко минутки за молитва или духовно четене. След това изпийте чаша топло мляко с джинджифил, куркума или кардамон. Топлото мляко ще ви помогне да се отпуснете и да заспите по-бързо. Можете също така да масажирате за няколко минути стъпалата си с масажно масло.

И накрая, вече в леглото се опитайте да медитирате. Следете дишането си и в паузите между вдишването и издишването не мислете за нищо.

Дисциплината при следването на дневния режим ще ви помогне да преминете по-лесно от стария към новия стил на живот, затова не бива да се отклонявате, ако искате да се промените наистина.

Заедно с промяната в режима ще трябва да промените и хранителните си навици и да преминете към здравословен начин на хранене, към който се придържа Аюрведа.

Закуска при аюрведа стил на живот

Какво означава това?

Ако до сега сте хапвали, когато сте били гладни и не сте се притеснявали с какво се храните, решите ли да промените стила си на живот ще трябва да се научите да се храните в точно определени часове и с храни, които са подходящи за вашата доша.

Закуската в Аюрведа е най-важното хранене за деня, затова е задължителна за всички доши. Обикновено първото хранене за деня включва пресни плодове, овесена каша, млечни продукти и ядки.

Обядът е доста по-богат и обикновено включва салата от пресни зеленчуци, ориз, месо, риба, супа от леща, боб, млечни продукти или други кисели и пикантни храни.

Вечерята задължително е ранна и в малки количества. Обичайната Аюрведа вечеря включва някаква салата с пресни зеленчуци, супи или задушени зеленчуци.

Преди да седнете да се храните, украсете масата, сложете цветя, извадете хубавия сервиз (дори и да се храните сами). Правете го все път, тъй като според Аюрведа обстановката, при която се храните е точно толкова важна колкото и храната, с която се храните.

Добре е храната, която консумирате да съответства на вашата конституция и да е домашно приготвена с продукти, които са натурални. Винаги сядайте на масата спокойни, с отворени сетива, хранете се бавно и с наслада.

ХАРЕСАХТЕ СТАТИЯТА? СПОДЕЛЕТЕ Я С ВАШИТЕ ПРИЯТЕЛИ!
← прочетете и тези статии →

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


CAPTCHA Image
Reload Image

© 2014-2018 Лъки Банско – Хотел в Банско на 2015 г. Всички права запазени.

img

За да разберете какво е Вашето здраве според Аюрведа, моля, попълнете теста.

img

To find out what your health is according to Ayurveda, please complete the test..

Чтобы выяснить, что ваше здоровье согласно Аюрведе, пожалуйста, заполните тест.